torsdag 6. juni 2013

Spiller Co-op: Portal 2


Jeg var å spilte Portal 2 sist helg. Testet Co-op på konsoll.
Nå skal det sies; jeg er ikke en konsoll-spiller. Jeg har spilt dataspill i 10-12 år, og er mest komfortabel med det. Jeg spilte litt SNES emulatorspill, noen år tilbake, men jeg har aldri vært veldig flink. Jeg er fullstendig noob når det kommer til å bevege seg i en 3D-verden med konsoll, to joysticks gjør meg litt forvirret. Opp-ned, høyre-venstre forvirret. Aldri helt sikker på hvor jeg beveger meg.
Personen jeg spilte med er fullstendig pro på konsoll, så jeg ble litt ertet over mine "lack of skillz."

Dette kom til å bli en prøvelse, men jeg elsket Portal (spilte dette på PC) så mye at Portal 2 måtte spilles, så da tilbudet kom om å teste med konsoll, hoppet jeg på.


Karakterene er kjempe søte! Det må bare sies. Du tjener "emotes" etter hvert som du går igjennom de forskjellige nivåene.  Spillet oppfordrer til å samarbeide, og med et spilldesign hvor man må bruke alle 4 portalene, ja, da blir det mye samarbeid. 

Aperture Science forsøker å trekke i båndet mellom spillerene, og gir mer oppmerksomhet til en av spillerene. Så forvent mye ros til en av dere, men aldri begge. 
Dette gjør at på det neste brettet så vil man gjerne være den som får ros, og forsøker sitt beste. 

"This is not a competition, but if it where, you would win."

Bilde lånt fra PC Games: http://www.pcgamer.com/2012/12/16/the-15-best-co-op-games-of-all-time/


Eneste minuset jeg ser ved spillet er at det føles som at det er mye "loading screen" skiftet mellom de forskjellige nivåene er noe lang, men alt i alt et fantastisk spill.

Hvilke lokale co-op spill liker du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hva tenker du?