torsdag 20. august 2009

For mye kål, etter får i kålen?


Da finnes det forskjellige retter som tar seg av dette problemet.

Ytrefilet med chilikål er en rett jeg kom over på MatPrat


Nydelig ser det ut også..

Jeg satte min lit til kunnskaper på kjøkkenet, og lagde min egen vri på middag med kål.

For to personer brukte jeg dette:

2 kylling filet
1/4 - 1/2 hodekål
1 boks mais
1 paprika (eller paprika krydder)
1hvitløk (kan sløyfes, eller bruk hvitløk krydder)

Jeg brukte litt salt og pepper på kylling og hev den i ovnen på 200 grader, 20 - 30  minutter tid kan variere mellom forskjellige ovner. 
Skrell kålen blad for blad, og la den i stekepanna, til de ble noe gjennomsiktige i kantene, hiv på paprika krydder/paprika, og hvitløken (om du bruker det) og la de stå på lav varme. Så er det maisen sin tur, varm de i panna. 

Servering:

Del tallerkenen i tre deler; en for kylling, en for mais og en tredje for kålen, og nyt maten.
Raskt enkelt og billig.

For flere enkle og billige middagstips heng deg på matbloggen min 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hva tenker du?